Cele funkcjonowania wentylacji pożarowej w garażach |
Data dodania: 22.04.2011 |
Podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych instalacji tego typu, stosowanie samoczynnych układów mechanicznego oddymiania garaży dla samochodów osobowych wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, a obligatoryjnie dotyczy wszystkich garaży zamkniętych o powierzchni całkowitej przekraczającej 1500 m2. Po ostatnich zmianach przepisów na obowiązek ten nie ma już wpływu podział garażu na strefy pożarowe. Często spotykam się z pytaniem czy w mniejszych garażach systemy oddymiania również powinny być stosowane. W moim przekonaniu zdecydowanie tak, szczególnie jeżeli jest to garaż zlokalizowany pod wielokondygnacyjnym budynkiem zaliczanym do kategorii ZL. Podobnie jednak, jak ma to miejsce w przypadku większości innych instalacji zabezpieczenia przeciwpożarowego, kluczowe znaczenie ma tu „dobra wola” inwestora, skłonnego do finansowania takiego systemu jedynie w przypadku wyraźnych wskazań przepisów lub wymagań ubezpieczyciela obiektu. Niemniej cytowany powyżej zapis oznacza, że systemy wentylacji pożarowej będą miały w Polsce znacznie szersze niż do niedawna zastosowanie, a inwestor w wielu przypadkach musi odpowiedzieć sobie na pytanie nie czy, ale jaki system będzie najbardziej wskazany dla projektowanego obiektu.
|
POLECAMY WYDANIA SPECJALNE
-
Pompy ciepła 2023-2024
-
Pompy ciepła 2021-2022
-
Pompy ciepła 2022-2023
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2022
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2023
-
Pompy ciepła 2020-2021
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2020
-
Pompy ciepła 2019-2020
-
Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2019