Nasza marka to marka Premium – kładziemy nacisk na jakość Email
Ocena użytkowników: / 4
SłabyŚwietny 
Data dodania: 01.08.2015

 

2015 07 20 1

Piotr Gęśla

 

 

Jak minęła pierwsza połowa roku dla marki Mitsubishi Electric w nowej strukturze organizacyjnej? Czy jest już ona w pełni ukształtowana, co udało się już zrealizować?

 

Piotr Gęśla: Pierwsze miesiące działalności bezpośredniej Mitsubishi Electric LES (Living Environment Systems) były bardzo intensywne. Wytężone prace prowadził każdy dział naszego departamentu – od działu sprzedaży, przez dział szkoleń, logistykę i administrację, aż po marketing. Przed nami wciąż ogrom pracy, jednak będzie to w większości praca bieżąca, udoskonalanie już ugruntowanych procesów. Już dziś zespół Mitsubishi Electric w Polsce to 19 osób bezpośrednio zaangażowanych w proces sprzedaży. Najliczniejszą grupę stanowią nasi przedstawiciele regionalni. Ponieważ fi rma stawia na szkolenia i pomoc techniczną, w strukturach mamy także wykwalifi kowanych i doświadczonych pracowników dedykowanych do wspierania naszych partnerów.

 

 

Podstawowy model struktury organizacyjnej Mitsubishi Electric w Polsce został już zbudowany. Będziemy go sukcesywnie rozwijać. A jakie są dalsze plany organizacyjne na ten rok?

 

PG: Najważniejszym elementem funkcjonowania naszej fi rmy jest sieć przedstawicieli w regionach, chcemy bowiem być jak najbliżej klientów. Jakość i szybkość ich obsługi to dla nas priorytet. Będziemy zatem rozbudowywać tę strukturę – tak w tym roku, jak i w latach kolejnych.

 

 

Połowa roku to także już pewne spostrzeżenia odnośnie rynku 2015. Jak wygląda, kształtuje się tegoroczny rynek dla branży klimatyzacji (ogólnie)?

 

PG: W dużych rozwiązaniach komercyjnych coraz większym zainteresowaniem cieszą się systemy typu VRF, które coraz częściej zastępują systemy klimatyzacji oparte na wodzie lodowej. Więcej sprzedaje się urządzeń o wysokim współczynniku efektywności energetycznej i energooszczędnych. Obserwując te tendencje, Mitsubishi Electric wprowadziła do tegorocznej oferty nowe, pierwsze na świecie urządzenia VRF oparte na nowatorskiej technologii, pozwalającej na uzyskanie najwyższych na rynku współczynników efektywności. Jednocześnie widzimy stałe zainteresowanie urządzeniami typu split, mających wiele zaawansowanych funkcji i wysoką jakość. Wiąże się to z coraz większą świadomością klientów. Wzrasta także sukcesywnie zainteresowanie pompami ciepła. W naszym przypadku potwierdza to m.in. zwiększone zainteresowanie urządzeniami Zubadan, które mamy w ofercie.

 

 

Marka ME pozycjonowana jest jako klasa Premium. W różnych badaniach rynku Państwa marka pod kątem preferencji wśród instalatorów i inwestorów, a także pod kątem sprzedaży plasowała się w ostatnich latach na 3-5 pozycji, w zależności od segmentu rynku (3. VRF, 4. 5kW, 5. multisplit wg BSRIA). Czy możemy spodziewać się utrzymania tej pozycji, jakiś zmian?

 

PG: Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać tak dobre pozycje w poszczególnych segmentach. Urządzenia nasze są coraz lepsze, coraz bardziej zaawansowane technologicznie, coraz bardziej energooszczędne, a ich wysoką jakość i bezawaryjność potwierdzi z pewnością niemal każdy, kto miał z nimi do czynienia. Raz zamontowane i uruchomione, pozwalają o sobie zapomnieć na lata – takie opinie słyszymy. To nie tylko wartość wizerunkowa dla marki, ale także wymierne korzyści fi nansowe dla naszych partnerów. Wciąż będziemy dokładać największych starań, by być jeszcze lepszymi i umacniać pozycję lidera na rynku PREMIUM. 

 

 

2015 07 21 1

Nowa generacja urządzeń VRF – YLM z płaskokanałowym wymiennikiem z aluminium

 

 

Zagrożeniem dla marek Premium (takich jak np.: DAIKIN, ME) jest rynek z silną presją ceny oraz coraz większym udziałem w rynku nieco tańszych i coraz silniejszych marek jak LG, SAMSUNG w segmencie VRF, a także GREE oraz innych tańszych producentów w segmencie split. Jak widzi Pan rozwój, zmiany rynku pod tym kątem?

 

PG: Cena czyni cuda… Jednak, czy w tak wrażliwym środowisku zastosowań komercyjnych można pozwolić sobie na produkt, którego największą zaletą jest niższa cena… Odpowiedź jest chyba prosta. Jeśli mówimy o użytkownikach indywidualnych, czyli rozwiązaniach do domów i mieszkań mniej prestiżowe marki mają swoją szansę. Z drugiej strony, klienci ostateczni są coraz bardziej świadomi i potrafi ą także myśleć perspektywicznie. Klimatyzator nie jest urządzeniem, które, jak telewizor czy telefon komórkowy, możemy wymienić po 2-3 latach. A tak niestety może zdarzyć się w przypadku tańszych marek.

W przypadku systemów VRF nie mam wątpliwości, że jakość, wydajność, niezawodność i energooszczędność są podstawą. Duże, wymagające budynki, w tym szpitale, dworce, lotniska, także hotele, czy centra handlowe, biurowce, a w nich serwerownie – w przypadku tak wymagających środowisk nierozsądne byłoby kierowanie się ceną. Tu decydującą rolę odgrywają wyśrubowane parametry, a te nasze urządzenia spełniają. Oferujemy także zaawansowane systemy sterowania oraz kompatybilność z automatyką BMS, dające bardzo bogate możliwości zarządzania obiektami. Jest to bardzo istotne dla klientów, zarówno fi rm wykonawczych, jak i inwestorów. Wiele naszych produktów już dziś spełnia wymogi, które zaczną obowiązywać dopiero za kilka lat wskazanych np. w dyrektywie ErP.

 

 

Przy wyborze systemów na co zwracają uwagę inwestorzy w Polsce?

 

PG: Jak już wspominałem wcześniej, inwestorów coraz częściej interesują systemy energooszczędne, ekologiczne, zaawansowane technologicznie – o niezawodności i najwyższej jakości nie trzeba już chyba powtarzać. Coraz większa jest także grupa inwestorów, którzy wybierają systemy do swojego budynku także pod kątem jego późniejszej certyfi kacji, np. BREEAM czy LEED. I tak, jak wspomniałem, odpowiadając na poprzednie pytanie, nasza fi rma odpowiada na to zapotrzebowanie. Mitsubishi Electric dzięki bardzo szerokiej gamie produktów jest w stanie sprostać tym wymaganiom w każdym aspekcie. Możemy pochwalić się wieloma realizacjami, które spełniają tak restrykcyjne wymogi.

 

 

Jaki jest Państwa pomysł na rynek Polski, budowanie sprzedaży w poszczególnych segmentach?

 

PG: Strategia Mitsubishi Electric w Polsce jest tożsama ze strategią fi rmy realizowaną w całej Europie. Oddział Polski, jako część Mitsubishi Electric Europe, oferuje te same produkty, które dostępne są w innych krajach europejskich. Poczynając od urządzeń Serii M, dedykowanych do mieszkań lub mniejszych obiektów, Mr. Slim przeznaczonych do pomieszczeń komercyjnych i technicznych, np. serwerowni oraz rekuperatory Lossnay. W ofercie firmy są także pompy ciepła, którymi zainteresowana jest coraz większa liczba Klientów.

 

Szczególną grupą urządzeń klimatyzacyjnych są produkty serii City Multi VRF. Strategicznie to właśnie systemy VRF – ich rozwój oraz zwiększenie sprzedaży – są dla Mitsubishi Electric priorytetem.

 

Naszym nieustannym celem jest umacnianie pozycji na rynku. Możemy to osiągnąć m.in. dlatego, że nasza marka dosyć często pokazuje różnego rodzaju nowinki techniczne, nowe rozwiązania, nowe możliwości, jak nowy system hybrydowy HVRF, łączący zalety rozwiązania freonowego wraz z podłączeniem do jednostek wewnętrznych w systemie wodnym. Wykonawcy, a coraz częściej inwestorzy, to doceniają. Nasza marka to marka Premium – kładziemy nacisk na jakość. Między innymi dlatego nasi klienci cenią współpracę z nami – urządzenia raz zamontowane zapewniają inwestorowi i wykonawcy spokojny sen.

 

 

Jakie rozwiązania ME, nowości w roku 2015 pomogą Państwu w budowaniu Państwa strategii, wzrostu sprzedaży? 

 

PG: Wszystkie produkty z aktualnej oferty to urządzenia niezawodne o najwyższej jakości. To także innowacyjne rozwiązania, oferowane jedynie przez Mitsubishi Electric. Nad ich rozwojem i jakością wciąż pracują japońscy inżynierowie.

 

W tym roku w naszej ofercie pojawiło się kilka przełomowych rozwiązań. Pierwsza z nowości to system Mr. Slim+, osiągający wartość COP do 8,0. System ten łączy zalety pompy ciepła powietrze/woda z zaletami klimatyzacji powietrze/powietrze. Cechą szczególną Mr. Slim+ jest jednoczesne podłączenie wewnętrznej jednostki klimatyzacyjnej oraz wewnętrznego modułu pompy ciepła – z wbudowanym zasobnikiem c.w.u. lub bez wbudowanego zasobnika c.w.u. – do urządzenia zewnętrznego. Dodatkowo system ten jest niezwykle wydajny. W okresie letnim dzięki odzyskowi energii z klimatyzowanych pomieszczeń, możliwe jest ekonomiczne podgrzewanie c.w.u.. Także w przejściowych porach roku nowy system Mitsubishi Electric pozwala na ograniczenie zużycia energii do przygotowania c.w.u.. Odzysk ciepła możliwy jest bowiem w szerokim zakresie temperatury zewnętrznej – aż do 7°C na zewnątrz.

 

Drugie, innowacyjne rozwiązanie, to wspominana już nowa generacja urządzeń VRF – nowy typoszereg urządzeń zewnętrznych – YLM. Jednostki typoszeregu YLM zostały skonstruowane pod kątem efektywności sezonowej. Dzięki temu w trybie chłodzenia można ją zwiększyć aż o 47%, a w trybie grzania o 21%. Wynika to z zastosowania nowatorskiego płaskorurowego wymiennika z aluminium o większej powierzchni transferu ciepła i mniejszej stracie ciśnienia. Mitsubishi Electric jest pierwszym producentem na świecie, który stosuje system VRF z tą technologią. Nowością jest także wysokosprawna sprężarka, której charakterystyka sprężania także zoptymalizowana została pod kątem wysokiej efektywności sezonowej. Urządzenie zewnętrzne posiada zmienną temperaturę odparowania czynnika chłodniczego. Oznacza to, że gdy temperatura pomieszczenia zbliży się do ustawionej wartości zadanej, następuje zwiększenie temperatury odparowania. Aby moc grzewcza dostępna była także podczas odszraniania, realizowane jest ono na zmianę w dwóch sekcjach, na które podzielony jest wymiennik („Comfort Heating”).

 

Trzecie rozwiązanie to nowy system Hybrid City Multi (HVRF). Jest to pierwszy na świecie dwururowy systemem do równoczesnego chłodzenia i grzania z odzyskiem ciepła, który łączy w sobie zalety systemu z bezpośrednim wymiennikiem ciepła i systemu z cyrkulacją wody. Rozwiązanie to oparte jest na pompie cieplnej City Multi R2 fi rmy Mitsubishi Electric i składa się z urządzenia zewnętrznego R2 serii City Multi VRF, nowego hybrydowego kontrolera BC, który umożliwia wymianę energii z czynnika chłodniczego do wody jako nośnika ciepła oraz urządzeń wewnętrznych, które wyposażono w wymiennik wodny.

 

 

A jak wygląda rynek produktów OZE – pompy ciepła, rekuperatory?

 

PG: W kolejnym etapie rozwoju naszej bezpośredniej działalności chcemy zintensyfi kować naszą obecność w zakresie rekuperacji oraz pomp ciepła. Zwłaszcza, jeśli chodzi o systemy pomp ciepła, znakomicie sprzedają się one w wielu krajach Europy. Sprzyjają temu zwłaszcza regulacje prawne, które w Polsce dopiero zaczynają być wprowadzane i są, jak na razie, nie aż tak atrakcyjne, jak w pozostałych krajach Europy. Wiemy jednak, że z czasem, sytuacja formalna w naszym kraju ulegnie zmianie, co z kolei zwiększy popyt na te rozwiązania. Już dziś widzimy wyraźny wzrost zainteresowania pompami. Mitsubishi Electric ma w swojej ofercie szereg rozwiązań z tej dziedziny. Będziemy umacniać swoją pozycję rynkową w Polsce w tym obszarze.

 

 

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów.

 

PG: Dziękuję.

 

PODOBNE ARTYKUŁY:

Reklama

POLECAMY WYDANIA SPECJALNE

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2017

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2018

  • Pompy ciepła 2015

  • Pompy ciepła 2016

  • Pompy ciepła 2017

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2015

  • Katalog klimatyzatorów typu SPLIT. Edycja 2016

  • Pompy ciepła 2014

  • Pompy ciepła 2012

  • Pompy ciepła 2013

Reklama

Katalog firm chłodnictwo, klimatyzacja, wentylacja

CHŁODNICTWO: Agregaty (chillery) chłodzone powietrzem, Agregaty (chillery) chłodzone wodą, Agregaty absorpcyjne, Agregaty skraplające, Aparatura kontrolno-pomiarowa, Chłodnice, Chłodnictwo w transporcie, Chłodziwa i nośniki ciepła, Czynniki chłodnicze, Dry-coolery, Drzwi chłodnicze (okucia, akcesoria), Elementy rozprężające, Filtry - osuszacze czynnika chłodniczego, Komory chłodnicze i zamrażalnicze, Kontenery chłodnicze, Maszyny do produkcji lodu (płatkarki, kostkarki), Materiały termoizolacyjne, Meble chłodnicze i zamrażalnicze, Monobloki chłodnicze, Odolejacze, separtory, Oleje sprężarkowe, Płyty warstwowe, Pompy cyrkulacyjne, Silniki, Siłowniki, Sprężarki chłodnicze, Tunele mroźnicze (kriogeniczne), Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Urządzenia rozmrażające, Wieże chłodnicze, Wyłączniki i przekaźniki czasowe, Wymienniki ciepła (parowacze, skraplacze), Wymienniki płytowe, Zasobniki chłodu, Zawory, Zespoły spręzarkowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

KLIMATYZACJA i WENTYLACJA: Aparatura kontrolno-pomiarowa, Aparaty grzewczo-wentylacyjne, Centrale klimatyzacyjne monoblokowe, Centrale klimatyzacyjne rooftop, Centrale klimatyzacyjne sekcyjne, Chłodnice/nagrzewnice kanałowe, Czerpnie i wyrzutnie, Filtry powietrza, Kanały wentylacyjne, Klapy ppoż. (oddymiające, odcinające), Klimakonwektory, Klimatyzacja samochodowa, Klimatyzatory kompaktowe (przenośne, okienne), Klimatyzatory split, Klimatytory multi splity, Kolektory słoneczne, Kratki, nawiewniki, dysze, Kurtyny powietrzne, Materiały termoizolacyjne, Nasady kominowe, wywietrzniki, Nawilżacze (parowe, zraszające, ultradźwiękowe, komory zraszania), Oczyszczacze powietrza, Odciągi miejscowe, Okapy kuchenne, Osuszacze powietrza, Pompy ciepła, Pompy cyrkulacyjne, Przepustnice, Rekuperatory i regeneratory do odzysku ciepła, Siłowniki, Stropy, belki chłodząco-grzejące, Systemy Super Multi, Szafy klimatyzacji precyzyjnej, Tłumiki hałasu, Układy i aparatura regulacyjna, zabezpieczająca i nadzorująca, Wentylatory dachowe, Wentylatory oddymiające, przeciwwybuchowe, chemoodporne, Wentylatory osiowe, Wentylatory promieniowe, Wentylatory strumieniowe (oddymiające), Wymienniki gruntowe, Pozostałe akcesoria, Projektowanie, badania, doradztwo techniczne, certyfikacja.

MATERIAŁY, NARZĘDZIA, PRZYRZĄDY, AKCESORIA: Izolacje akustyczne, termiczne, Materiały i przyrządy lutownicze i spawalnicze, Materiały uszczelniające, Narzędzia, Rury, kształtki, akcesoria, Urzadzenia i środki czyszczące, Urządzenia do inspekcji i czyszczenia systemów wentylacyjno-klimatyzacyjnych, Urządzenia do usuwania i napełniania instalacji chłodniczych; recyklingu czynników chłodniczych, Wibroizolacje, Zamocowania i tłumiki drgań.

INNE: Zrzeszenia i organizacje, Oprogramowanie komputerowe, Portale internetowe, Targi, wystawy, szkolenia.